Snygg vinst och lite detox

Jag komprimerar allt jag vill skriva och försöker hålla mig till tre saker. Vinst, detox och vad som är på gång med mina höfter…äsch jag struntar i höfterna och skriver om Morsdag istället, mycket roligare.

Jag hade turen och vann en tävling på Instagram i veckan. Vinsten var ett par grymma tights från Muscleperformance Jag fick välja fritt från deras nyheter och jag valde ett par ”Bini tights”. Jag har frågat både modellen Zabina och affären om lov att lägga upp bilderna, ville göra tightsen lite mer rättvisa 😂

Det är grym kvalité och riktigt bra passform, extra plus för den höga midjan. De här kommer bli stor favoriter på gymmet. Muscleperformance är en butik på gågatan som jag passerar varje dag på väg till och från jobbet. Jag har länge velat gå in där men det brukar alltid stå flera kroppsbyggare där inne och då törs inte jag som medelålders motionär komma in med mina små frågor. Men förra veckan var det tomt där inne och jag tog mod till mig. Mycket bra service och proffsig hjälp. Jag kände mig som vilken kund som helst, inte alls som den medelålders motionär jag är. Jag fick känslan av att de månar om de som tränar oavsett mål och muskelmassa. 

För er som är intresserade av tränings- och kostschema så finns den hjälpen att få i butiken. Ett mycket prisvärt alternativ till alla de olika PT:n och dietister som agerar på marknaden. En mycket seriös butik som jag kommer återkomma till. Det är i alla fall där jag kommer inhandla proteinpulvret framöver.

Detoxen då? Jo, jag anmälde mig till en 5-dagars juice/detox-kur genom Ulrikas Kickstart. Mindre än 200kr kändes helt ok om man jämför med alla andra dyra kurer och kostscheman. Jag körde en tredagars juicekur i januari och det tyckte jag gick riktigt bra. Magen blev väldigt lugn och jag kände att jag mådde bra. Styrkt av den erfarenheten hoppade jag på den här veckan. Hur svårt kan det vara liksom?

Asjobbigt emellanåt 😂

Det tar tid att göra i ordning alla juicer men de allra flesta blir väldigt goda. Jag har fått några riktiga favoriter som jag kommer att fortsätta göra efteråt också. Jag fick en ny blender i morsdag-present och den har verkligen fått rivstarta. Den är grym! 

Här kommer några bilder på de färgglada juicerna.

Här är de juicerna jag gjorde ikväll, min mat torsdag och fredag. Förutom fredag kväll då jag tänker äta riktig mat, bi har ju faktiskt främmande då. Det kanske blir över lite juice till fredagsmyset Åsa, det är väl ok? 😂
Jag har dock fuskat med kaffet….går inte att ta bort helt men jag har i alla fall dragit ner väldigt mycket. Ska bli kul att se om vågen har rört sig något på fredagkväll/lördagmorgon. Det borde väl ge lite viktminskning som extra bonus när man går och är hungrig en vecka 😂

Morsdag blev lite annorlunda i år. Annorlunda behöver nödvändigtvis inte innebära att det är sämre men i det här fallet blev det i alla fall mer ensamt än vad det brukar vara. Henrik och Elias var i Nyköping från tidiga morgonen till sena kvällen. Det var dags för Elias allra första riktiga golftävling. Innan de åkte fick jag min present, den fina blendern. Förutom att leka med den nya köksmaskinen så planterade jag blommor/växter i trädgården och oljade in altanmöblerna. Simon kom och gjorde mig sällskap efter hans pass på Max. Han hade med sig en vacker orkidée ❤️ Igpr, tisdag, kom Nathalies brev fram. Ett fint skrivet kort och en palett med snygga ögonskuggor, underbara färger, kommer användas flitigt❤️ Kortet framkallade tårar i ögonen (inte ovanligt) …vackra ord som gick rakt in i hjärtat. Igår kväll blev ögonen lite våta igen då Simon och hans goa tjejkompis Tinnie kom över på mat. Jag fick en blomma av Tinnie bara så där. Jag blir så glad, glad och rörd över sånt ❤️
Det är mycket mer som har hänt sen förra inlägget men det får inte rum här. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om min och grannfruns mysiga fredag på Zetas handelsträdgård, vem vet, det kanske kommer längre fram. Har ni inte varit där så säger jag bara, åk dit! 

Det händer grejer med höfterna, eller jag börjar i alla fall få tider till kommande undersökningar. Ultraljud i Stockholm nästa vecka och första dagen på första semesterveckan, 12/6, är det inskrivning på Köpings lasarett kl. 8:00 för sövningoch  bedövning. Värken är oförändrad men jag klarar av att göra mer saker nu vilket känns som ett stort framsteg 👍

Nu är det dags att ta min energilösa kropp och gå och sova. Ha en fortsatt fin vecka ❤️

Kram / U

Kommentera

