En tom och oplanerad söndag

Klockan ringde 06:15 i morse och jag gick upp för att hjälpa Elias och Henrik att komma iväg. De har en förhoppningsvis skitkul dag framför sig. Elias har blivit uttagen till en SuperCamp så han ska få spela golf hela dagen nere på Ådas Golf & Country Club, strax utanför Trosa. En form av träningsläger fast bara över en dag. Samtidigt passar ju Henrik på att gå 18 hål så han får också sin behållning av dagen hoppas jag. Tur att de har samma intresse, för vad skulle jag ha gjort på en golfklubb från kl.9 -17? Druckit kaffe, ätit mat och läst en bok…ja men sen då. Hade nog blivit långtråkigt 😂

Men vad ska jag göra idag då? En oplanerad  ledig söndag. Jag slits mellan massor med saker. Antingen ska jag…..

eller så ska jag….

eller så blir det något mitt emellan.

Jag har några saker jag känner att jag borde göra och några saker jag måste göra. Klokast är väl att börja med måste-sakerna så får jag se vad jag känner för sen. Eller jag vet inte om det är måste-saker egentligen. De kanske går att göra en annan dag också. Jag kanske bara ska ligga i soffan och kolla på film och serier, det är ju ändå en väldigt grå och ruggig dag. Det vore ju ganska nice att unna sig en riktig slödag. Fast å andra sidan vet jag inte om jag har samvete till det. I övermorgon ska vi ha lite gäster hemma för Henrik fyller, och då, timmen innan gästerna dyker upp, ångrar jag nog heldagen i soffan. Då kommer jag definitivt på den skarpa to-do-listan jag borde ha utfört den här lediga dagen.

Till gymmet, handla, tvätta, byta sängkläder, äta riktig mat, vattna inomhus, ringa några samtal, plantera och gödsla utomhus känns som min måste-lista eller i alla fall jag-borde-verkligen-hinna-med-detta-idag-lista. Avverkar jag det där i rask takt så hinner jag ju slappa och titta ifatt någon serie eller se någon bra film också. 

Träna är ett måste för det har jag undvikit den här veckan när jag bara drack juicer. Det fanns inte riktigt energi till att lyfta någon skivstång eller hantlar de här dagarna. Jag mådde bra trots bristen på riktig mat, jag fixade alla mina måsten på jobbet och hemma utan att vara helt folkilsk men träningen fick stå tillbaka. Så den ska återupptas idag, i mina nya snygga tights 👍 Om jag börjar där så får jag se sen vad dagens innehåll blir.

Japp, nu ska jag kliva upp ur sängen (kröp ner där igen efter att H & E hade åkt) äta en go frukost och sen blir det gymmet en sväng. Resten av dagen tar jag som den kommer, det blir nog bäst så. Ska ladda upp för en ganska annorlunda, lite sönderhackad men framförallt väldigt rolig vecka med födelsedag och studentfirande. Få arbetsdagar, Nathalie och Toby kommer hem från England, en dag till Stockholm för ultraljud, nationaldag, skolavslutning, klippning, fixa naglarna, träna, studentutspring och så avslutas veckan med att finaste katten Sally kommer hem till oss. Känns som jag har en väldigt händelserik vecka framför mig. Ser fram emot den..plus den som kommer efter, för då har jag en första semestervecka #kännsvälbehövligt 😜

Jag hoppas du också får en skön söndag och att du har en fin vecka framför dig ❤️

Kram / U

Kommentera

